söndag 9 maj 2010

Ingen sovmorgon

Min fina plan var att få sova gott denna gråa söndagsmorgon. Dottern har haft tre tuffadagar och var jättetrött. Jag räknade med att hon skulle sova länge. Kärleken jobbar hela helgen, och eftersom de hade tidig morgon idag, var det klart att han skulle sova på jobbet, för att inte störa mig idag.

Nu sitter jag här i soffan med datorn, teven och kaninerna som sällskap. Klockan är tjugo i åtta och jag har varit vaken över en timme. Suck! Så gick det med den sovmorgonen.

Men du... jag klagar inte. Det här är faktiskt minst lika skönt som att ligga under täcket. Jag var förmodligen ganska utvilad, eftersom jag vaknade självmant. Varför då ligga kvar och låta tiden bara rinna iväg? Nej, en god kopp te och ett (nästan) tyst hus... Det är melodin, det.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

1 kommentar:

Moster Mjölgumpa sa...

Det är precis så det ska vara, vakna tidigt och ett tyst hus...