söndag 20 juli 2008

Östersjöfestivalen del 2 - Vildsvinskebab

Briggen Tre Kronor
Det är lördag kväll och Östersjöfestivalens sista kväll. Åtminstone för detta året.
Kärleken och jag trotsade regnet och körde till Karlshamn. Vi hade inget direkt mål under kvällen, utan skulle bara "flyta" runt. Titta på folk, lyssna på musik och kanske äta något gott från någon matvagn, längs de avstängda gatorna. Vi har våra favoriter och hoppas alltid att de ska finnas på plats varje år.


Det var inte så mycket folk i rörelse som det brukar vara. Kanske var det pga regnet. Kanske var kvällen lite ung ännu, ca 21,30.
Vi gick ett varv runt hamnen till att börja med. Kärleken är alltid sugen på att se alla båtar som ligger vid kaj. Vi brukar ju vara där med båt, men i år provade vi en annan taktik.
Alldeles intill hamnen ligger även alltid nöjesfältet, som brukar vara överfullt av folk. Ikväll var det dock mycket glesare än vanligt. Var det kanske senaste olyckan på Liseberg som fick folk att hålla sig borta?

Den stackars killen som försökte få folk att kasta bollar för att vinna stora hemska goseodjur, hade inte speciellt mycket att göra. Vad berodde det på? Tennisarm? Inte på någon olycka i alla fall.
Hu! Däruppe skulle inte jag vilja vara.
Baltic Song Contest höll på som bäst när vi kom till torget. Tina Lejonberg var konferencier. Vi orkade bara lyssna på några bidrag och vet inte vem som vann. Inget föll oss i smaken.


Något som däremot föll oss i smaken var vildsvinskebab. Det köper vi varje år på torget i Karlshamn under festivalen och längtar hela året efter en ny chans få äta detta underbara goda. Har du inte provat det, så gör det om du får chansen. Det är suveränt gott. Mums!
Nu är jag supertrött. Klockan är mitt i natten.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att få lite glimtar från festivalen...ser ut som om vi käkat likadant tycker jag även om min inte innehöll den vilda varianten.

Anonym sa...

Hej du lilla bloggfreak... jo jag kommer på tisdag..tar med mig några flaskor Bourgogne hämtade direkt från vingårdarna där. Vilken fest vi ska ha. :D

Härliga bilder där i trissen...

Anonym sa...

Maila mig din adress så ska jag ordna lite frön åt dig...med instruktioner :-)

godmat.webblogg.se@hotmail.com

Bobby sa...

Vildsvinskebab är det godaste. Själv e jag från Östersund och äter det varje år på Storsjöyran. Det e ett måste.

Hare bra!

Trevlig sommar!

//R