fredag 18 juli 2008

Besök Listerlandet på egen risk

Efter en lååååång, trist arbetsvecka så är det äntligen fredag. Jag kom hem efter jobbet och möttes av Kärleken, i full färd med att städa. Vilken underbar kille! Han hade tagit ut alla mattorna, piskat dem och sen kastat sig över golvet. Ja, inte ordagrant. Han dammsög och moppade, så skummet yrde. Jag älskar honom! Det enda jag behövde göra, var att plocka undan diverse prylar, som inte hittat tillbaka till sitt hem igen. Det tog inte lång tid. Så himla skönt!
Kärleken lagade middag, medan jag slappade i den nya, fina hammocken jag fick av mina föräldrar i 40-årspresent. Det vankades spagetti och köttfärssås á la Thailand. Han hällde i massor av sweet chilisås, så det blev hett och gott. Den karln byter jag inte bort.
Nu är det kväll. Vi har våra härliga vänner A & S på besök. De ville så gärna ha jordgubbscheesecake, så de kom sättande när de hörde att jag hade mer i frysen sen festen för tre veckor sen. T.o.m. deras goa vovve slukade massor. Han åt t.o.m. upp burken när han inte fick mer. Hos dem vilar inga ledsamheter. Det blir alltid många skratt när de kommer på besök. Trots att vi bor så nära varandra, ses vi alldeles för sällan.
Nä, nu väntar den mumsiga groggen...
Tills vi ses igen... KRAMEN!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken kärlek du har, han kan väl följa med dig och mjölgumpa hit, jag har mycket som behöver fixas. Ni är så välkomna, gumpan har ju semester nu.
Kram

christel sa...

Även jag har varit på det listriga landet i helgen.
Ha de:)

Anonym sa...

Himmel 5kg räkor...ok jag kommer ska vi säga tisdagkväll... jag älskar räkor... :D