fredag 10 augusti 2007

Tack för en trevlig för-födelsedag!

Det är sent och jag är trött. Det har varit en lång dag och jag vill tacka min mamma och pappa för en riktigt trevlig eftermiddag och kväll.

Efter bakande, möte och handande för mig, och massor av lek för dottern, kom mina föräldrar på besök. De skulle uppvakta dottern, som fyller 9 på måndag. De kan inte komma på det stora kalaset, så de presentade i förskott. Inte blev tösen ledsen för det. Hon får ju fler kalas på så vis.

Vi hade bestämt att fika på nybakta muffins till kaffet, då vi inte är så glada i kakor. Det var gott med alla dessa olika sorter. Somrigt, med blåbär, hallon och björnbär.

Jag föreslog att föräldrarna skulle stanna till kvällen och grilla med oss. Positivt gensvar. Vi gick en lång promenad till hamnen och runt de gamla kvarteren i byn. Klibbigt, men ändå skönt att röra på sig. Vi behövde ju göra plats för kotletterna.

Det höll sig varmt länge ikväll, så vi kunde sitta ute länge. Till slut var dock myggorna så envisa runt oss att vi gav upp och gick in.

Tiden bara sprang iväg, och jag tycker vi hade jättemysigt och dottern var helnöjd. Tack mamma och pappa!

Nästa kalas, det riktiga ska vi ha på måndag, på födelsedagen. Innan dess ska vi dock partaja hela helgen med sambons släkt som invadderat byn. Vi har två familjer i vår trädgård. Den ena bor i en villavagn och den andra bor i en husbil. Det var kul att ha alla dessa barn springandes på tomten hela kvällen. Dottern trivdes. Vi laddar alla för släktfesten imorgon...

Tills vi ses igen... KRAMEN!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

ooops, paketet kommer Lena, har varit sa mycket den senaste veckan, men det kommer...