lördag 14 juli 2007

Väntar besök.

Visst är man knasig när man ska få besök. Man städar och fejar som en liten tok.


Så är fallet för mig idag. Jag ska få besök ett par timmar i em, så vi har farit runt som galningar hela förmiddagen. Vi har dammat, plockat undan, vikit och sorterat tvätt och dammsugit. Till sist tvagade vi oss själv. Det var verkligen behövligt.


Nu har jag även satt en rabarberpaj i ugnen och vispat ihop vaniljsås. Det ska bli gott. Gästerna kan komma.


Ja just det, kvinnan som ska komma med sin familj, är en barndomskamrat till mig. Vi har hållit kontakten sen vi var små, men eftersom vi bor ca 17 mil från varandra, träffas vi inte så ofta. Det blir några SMS då och då, plus födelsedags- och julhälsningar. Ibland får någon av oss en liten ljusglimt och ser till att vi träffas personligen. Jag ser verkligen fram emot detta idag. Det är nog tre år sen sist. De är på genomresa och har bara ett par timmar på sig. Vi får göra det mesta av tiden.


Solen har tittat ut ur sitt gömställe. Vi har t.o.m. kunnat plocka fram dynorna till utemöblerna. Jag tror vi kan sitta ute och fika. Härligt!


Ja men.... varför snodde vi då runt med moppar och trasor tidigare? Det kan man fråga sig.

Nåja, städningen var nödvändig ändå. Vi tog kanske i lite mer än vi brukar, men vad gör det. Nu är här extra rent och fint.

Nu får jag nog stänga ner. Jag måste ju vara redo när de kommer. Det ser väl inte så trevligt ut om jag sitter framför datorn.



Tills vi ses igen.... KRAMEN!

















1 kommentar:

Moster Mjölgumpa sa...

De behöver kanske komma in och låna toaletten och då måste hela huset vara skinande rent. Du glömde väl inte putsa fönsterna???