fredag 13 juli 2007

Är sommaren äntligen på väg?

Jag sitter här bland kartonger och kassar och drömmer mig tillbaka till förra sommaren, medan jag trånar och längtar efter värmen. Jag gnäller inte, för den svenska sommaren känner ju alla till. Det är inte ovanligt att vi får många gråa trista dagar under första halvan av sommaren. Vi har precis flyttat, så vädret är ganska bra ur den synpunkten. Vi behöver inte känna oss stressade av solen. Det var ganska hett då vi påbörjade packande och målande i början av juni, men närmre midsommar svalnade det ju av. De stora tunga lassen fick vi klara av mellan skurarna.

Nu, när gamla lägenheten är lämnad och den nya är intagen, så är det bara att göra jobbet tvärtom. Packa upp allt och hitta rätt förvaringsplats. Pust! Jag som tyckte vi slängde och slängde... Jag får fortsätta drömma, så går det kanske lättare.

Snart... kanske... jag hoppas... Jag vill så gärna fly vardagen och ge mig av med familjen ut i skärgården. Visst kan vi göra det ändå, men det är så väldigt mycket skönare om det är varmt och härligt. Minnena från föregående säsong får värma min själ så länge. Visst ser det underbart ut ?
Det kliar verkligen i fingrarna att släppa allt, trotsa vädret och bara ge sig av. Tyvärr kostar det ganska mycket att köra båten, så vi väntar nog ett tag till. Skärgården finns ju kvar och det blir så mycket bättre om vi slipper regnställ och varma filtar. Vi vill bada, grilla och njuta.
Har du aldrig provat på båtsemester?! Då har du verkligen missat något helt otroligt. Lugnet, naturen och friheten. Det går nästan inte att beskriva. Det måste upplevas. Den blekingska skärgården är så vacker. Jag har bara sett en bråkdel, men är så tagen. Det finns så mycket vacker natur runt Sveriges kust och jag hoppas få se massor genom åren som kommer.
Tills vi hörs igen...KRAMEN!

1 kommentar:

Pappa Nicke i USA sa...

Vilka underbara bilder, man blir sa avis...jag alskar havet, och vi bor ju nara Atlanten har, men det ar anda inte samma som Sveriges vastkust, nagot jag inte har sett sen jag var 13 ar och akte fran GB till Tyskland, men nagon sommar ska vi komma over och njuta av den Svenska vastkusten igen :-)