fredag 13 juli 2007

Skrockfull?

Skulle precis stänga av datorn och packa ihop, när jag kom på att det ju är fredagen den 13e idag. Hm... ska man vara skrockfull, eller??...

Jag går inte gärna under stegar, men det har nog sina naturliga orskaker. Man kan ju få något i huvudet.

Jag lägger inte heller mina eller andras nycklar på bordet. Fast jag vet inte varför. Jag tror inte det har kommit av skrockfullhet. Jag har nog bara tagit det till mig under uppväxten. Någon har nog sagt till mig att man inte ska göra så.

Det där med svarta katter över gatan, har jag dålig koll på. Jag vet att man ska spotta tre gånger och att det ena hållet är positivt och det andra inte fullt så bra. " Från höger till vänster, stora förtjänster..." Ja men, åt andra hållet då. Jag minns inte. Något med döden... Hu!
I vilket fall som helst, har jag kört på gatan och en svart katt har passerat från höger till vänster, men inte fasen har jag fått massor av pengar. Bluff??

Jag ska lämna min, fortfarande, stökiga lägenhet och köra till min "sommarbostad". Eftersom min käresta har hus i en liten by vid kusten och jag är ledig, så har jag ingen lust att stanna här bland kartonger och elände. Jag är ju inte tvungen att ha bostaden klar attleva i förrän skolan startar igen i augusti. Jag kör hit och packar upp lite i taget, när min dotter är hos sin pappa eller en kompis och min kärlek jobbar. Ingen stress i sommar. Det tar ju bara ca 15-20 min att köra mellan hus och lägenhet, så blir det lite gjort varje gång vi är på detta hållet. Det är dock jätteskönt att inte behöva bo bland kartongerna.

Fredagen den 13e... Vågar jag köra hem?

KRAMEN!

Inga kommentarer: