onsdag 25 juli 2007

Tillbaka i Karlshamn igen

Vi har haft det väldigt mysigt ensamma i båten, sambon och jag. Vi har inte stressats av något. Vi har kunnat äta och sova när vi vill och åka vart vi vill. Det har verkligen varit avkoppling. Bilden ovan är tagen på Fölsö. Där var vi helt ensamma.
Nu är vi tillbaka i Karlshamn igen. Vi blev sugna på att vara riktiga turister. Vi packade ihop och lämnade Tjärö i förmiddags och satte kurs västerut igen. Jag både körde båten och fick lägga till... för första gången, måste jag tillägga. Ja, inte körningen. Det har jag gjort förr. Jag har dock aldrig lagt till vid kaj eller bommar förut. Vilken pärs! Jag blev jättenervös. Sambon gnällde lite försiktigt, men var snäll mot mig.
Nu är det kväll och vi är nöjda med dagen. Vi har varit på Karlshamns museum med tillhörande punschmuseum och Skottsbergska gården. Det var verkligen trevligt att äntligen titta på sånt man har så nära inpå sig, men aldrig blir färdig att göra.
Vi har även varit på Köpmannagården och ätit en rejäl middag. Jag bjöd min kärlek på lövbiff och öl. Mätta och belåtna ska vi nu lägga oss tillrätta och se en film. Jag tror det blir "Bang Bang Orangutang". Vilket båtliv!
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: