torsdag 26 juli 2007

HEJA MJÄLLBY!

Vilken match vi fick se på Strandvallen ikväll!! Mjällby spelade bättre än på länge. De vann välförtjänt med 2-0 över Åtvidaberg. Vi kunde bara njuta.

Med tanke på de knackiga matcherna de har bakom sig, dock utan hemmaförluster, så var det skönt att se att det fina spelet var tillbaka och killarna hade flyt. De visade prov på jättefint passningsspel och bra teknik. Kanon!

Nästa match står mot Landskrona på bortaplan på måndag. Det var bara några dagar sen de möttes här. I söndags. Då spelade de i ösregn och stretade sig fram till oavgjort, 1-1. Nu hoppas vi verkligen att, trots Bois vinst mot lilla Peking ikväll i Svenska Cupen, grabbarna grus kan tvåla till skåningarna rejält. De svartvita har nog starkt självförtroende just nu, men det måste våra gulsvarta pojkar se förbi. De har också bra flyt. Nu är det bara vinster som gäller, så de tar sig upp i allsvenskan igen. Det vore så roligt.

Jag tar sambon och eventuellt hans kusin, och tillika min gamla gymnasieklasskamrat, med mig till Landskrona och hejar fram våra gullgossar till vinst. Heja Mjällby!

Det var även kul att Kalmar FF gick vidare till semin i Svenska Cupen. De slog ut Öster med 1-0 på bortaplan. De är ju i grund och botten mina största favoriter, då jag kommer från stan. Jag måste heja på dem. Man kan väl heja på två lag? Men hm... hur går det om Mjällby slår ut Göteborg nästa torsdag och sen får möta Kalmar i semin, eller i en eventuell final?? Vilka ska jag då heja på?? Jag måste sova på saken.

Mjällby -Kalmar, Mjällby - Kalmar....??? Zzzzzz

Tills vi ses igen...KRAMEN!

1 kommentar:

Pappa Nicke i USA sa...

Jag hade ingen aning att du var en san stor fotbolls fan, kul! Sjalv maste jag val hela pa Gif Sundsvall, hehehehe.