tisdag 17 juni 2008

Tisdagstema - ögon

Jag är sjuk. Trots det kravlade jag mig till datorn för att deltaga i veckans tisdagtema - ögon. Jag ville ha dotterns vackra par på bilden, men hon vägrade. Inte ens mitt ynkliga, patetiska bönande bevekade henne. Så det fick bli de kalla potatisarna från gårdagens smygpremiär av matjesill och nypäror. Kärleken skalade och lämnade alla ÖGON kvar.
Vill du se fler bidrag? Hälsa på hos alla andra bloggtokiga vänner... tisdagstema
Tills vi ses igen... KRAMEN!

36 kommentarer:

Sussie sa...

Hi hi, ja man tager vad man haver :) Men det blev ju en cool bild, lite ovanlig. Det var skoj tycker jag.

Anette sa...

Ja, det är skönt att potatisar inte kan protestera då! Gott med färska potatis och matjessill. Krya på dig!

Anonym sa...

Och ändå fick du så fin bild!

Anonym sa...

Vilken jättebra tolkning. Hoppas att du snart kryar på dig!

Livet i träsket sa...

Fin toklning och tack för att du inte tyckte att mina ögon var tröttast i hela världen..ha det bra!

sandra sa...

Rolig tolkning! :)

Anonym sa...

Det var en rolig tolkning! :-)

M A Friman sa...

Vilket roligt bidrag. Helt annorlunda...

Anonym sa...

Mycket kreativ tolkning av temat, tycker jag! :-) Krya på dej!!!

Anonym sa...

Sv: hehe jaa, strax innan det kortet rev hon upp två jättefina rivsår på min hand :@ så försökte hon väl vara söt så jag inte skulle bli arg på henne :P

Ah, finns mycket man kan se i en katts ögon och hela dom är så underbara =)

Carina sa...

Såååå gott med färskpäron...jag längtar till midsommar med sill och div tillbehör.
trevlig sommar på dig,
Carina

Unknown sa...

Va kuuul bild och trevlig blogg : ) Såg precis din bild på temat Retro med... och vet du... exakt den bildern funderade jag på. Nämligen halltapeten hemma hos mamma och pappa, men det blev bara inte av : /

Tacl för besöket : )

Anonym sa...

Finurligt! De där kan ju inte vägra direkt. :-)

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ett gott alternativ.

Solvarma hälsningar från Irene

Husbilen Credo sa...

Det var min första tanke mentog snabbt ett annat - ha en fin dag

Anonym sa...

Stackare! Jag var sjuk halva förra veckan och det var inte roligt!

Kul tolkning!

//Anna

Anonym sa...

Tack för kommentaren hos mi! Nu har ja kollat dina många ögon också till skillnad mot mitt enda öga...

Anonym sa...

Hihi, jättekul och riktiga sommarögon. Nu längtar jag till sillen och potatisen!
Ha det gott

Anonym sa...

Jag gillar annolunda tolkningar så din var mkt bra!

Anonym sa...

Ja potatisögon har sin charm, de med. Men hellre vanlig inlagd sill än den fräna matje-varianten. Ja en riktigt varm sommardag, då går det bra ihop med kall öl och en klar, men olika inläggningar (senap tillhör mina favoriter) är att föredra!
Hoppas det blir nya potatisögon under Midsommar ;-)

Unknown sa...

Jo, nog har vi lite samma syn på ögon. Men det är don efter person, jag har en gammal potatis och du har en ung.
Kram

Ninni sa...

Just det hade jag också i tankarna, men däremot så dåligt med potatis hemma...
krya på dig!
Kram Ninni

Anonym sa...

kul med an annorlunda tolkning!!!

Liz1e sa...

riktigt kul & bra tolkning - finns inget godare än dessa småknölar med mycket smör på:)

Anonym sa...

Tack för avtrycket i min Gb!
Dina pärer är nästan lika gröna som min katts ögon.
Vilken tur Du har med en sådan kärlek!
Midsommarkramar från hela menageriet!

Lotta 8`) sa...

Åh vad gott det såg ut!! Vad jag längtar till midsommmarafton... =) Krya på dig 8`)

Anonym sa...

Haha...du snodde min idé. Men jag hittade inga potatisar med bra ögon :O)
Sen hade jag även ögonblick i tanken...men hittade inget att fota...eller rättare sagt tog mig inte tid.
Roligt med annorlunda tolkningar

Livet på Citronodlingen sa...

Jaja, det blev ju bra ändå, trots dotterns vägran :o)

Rajson sa...

Kul tolkning,snuddade själv vid tanken.
Känner igen det där med ofrivilliga döttrar.Mina försvinner så fort kameran kommer fram!
Krya på dig!

Anonym sa...

Trevligt med lite annorlunda tolkningar!

hallakulle sa...

Klockren tolkning! =)

En liten AnCa sa...

De godaste ögonen som finns just nu, tycker jag! Dillkokt färkpotatis med lite salt o en klick smör, mums!!!

Kul att du gillade min prinsessas vackra ögon...

Kramis // AnCa

Anonym sa...

Jaa.. jag märker det. Tiden bara springer iväg. Nyss var hon nyfödd.. Nu är hon helt plötsligt snart 3 månader...

Kram

Anonym sa...

Här var det verkligen en massa ögon.. undras tro om de kan se växelvis eller bara ett håll åt taget:-)

Cattis sa...

hehe, en sådan "go" tolkning ändå...
Måste ut och fixa färskpotatis till midsommarfirandet.

Men... inte ska du vara sjuk nu?!

Skynda dig att bli frisk bums genast.

Kram
Cattis

Anonym sa...

Tack, hon är en fundersam tjej:) Har inte smakat färskpotatis i år, blir premiär imorgon. Ha en trevlig midsommar! Kram anna