fredag 6 juni 2008

Äntligen sommar!????


En överförfriskad man vid stranden. Hur ska det bli till midsommar?
Vi befinner oss på Hanö. Det är första båtturen för året. Helt underbart.
Solen värmer och vinden står nästan still. Det kan knappast bli bättre. Lugnet har infunnit sig.
Dottern fick ta kusinen med sig, så hon har lite jämbördigt sällskap. De letade upp Dotterns fotbollskompisar, också de kusiner, som hälsar på hos sin farmor/mormor och farfar/morfar på ön. Det blev tjo och tjim med detsamma.
När de skulle gå och bada blev det annat ljud i skällan. Inte för att det var kallt i vattnet, för det var det också. Utan för att det låg en, mer än lovligt, berusad man vid viken de skulle doppa sig i. De ville inte gå dit själva.
Killen hade blivit lämnad av sina kompisar för att sova ruset av sig, men det såg inte hälsosamt ut att ligga där i solgasset, knappt kontaktbar. Han behövde ju vård.
Jag hoppas verkligen denna syn avskräcker tjejerna från att börja med alkohol för tidigt och att sen ta det lugnt närde väl smakar på det. Usch, vilken syn!
Nu är det kväll. Solen håller på att lägga sig och stillheten har lagt sig över den fullbelagda hamnen. Kärleken har tagit flickorna med sig på en promenad till bönsäcken. Det är så underbart ikväll att de inte ville sitta i båten. Jag måste ju fixa mina tre bloggar, så jag hade inte tid att gå. Jag har varit där så många gånger att jag klarar mig denna gången.
Läs gärna mer om vår båttur på Båtbloggen och om Nationaldagsfirandet i Bromölla i Från åskådarplats.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

3 kommentarer:

Pappa Nicke i USA sa...

Hmmm, inte bra, full i solen så där..fick han hjälp att komma in i skuggan i alla fall eller?

Anonym sa...

Nej usch! Och taskigt av polarna att bara lämna så där. Och som ovanstående...Fick han hjälp?

//Anna

Anonym sa...

Hoppas någon förbarmade sig. Kanske det var ni