fredag 4 april 2008

God mat och viktminskning

En stooor sallad med stekt laxfilé

Dotterns portion
Jag har äntligen lyckats lära min kropp att bli hungrig. Jag har alltid haft svårt att äta när jag är ensam. Det blir oftast ingenting alls då, eller möjligtvis något enkelt och snabbt, som te och knäckebröd.
Nu har jag fått fart på matsmältningen och äter var tredje-fjärde timme. Magen skriker efter mat och jag känner faktiskt hungerskänslor. På köpet har jag gått ner 8,5 kg och det gör ju inte ont. Med linedance och långa, snabba promenader hjälper till. Jag mår superbra. Kärleken har även han gått ner i vikt... 10 kg. Kul!






2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad det ser gott ut!
8.5 kg är ju jättebra.
Linedace låter kul!!
Hållit på länge med det?
Kram

Lena sa...

Började dansa linedance i januari 04. Superkul! Dansar "advanced" nu, så man blir rejält trött under varje pass. 1,5 tim per vecka. Ibland gästspelar jag i andra grupper i föreningen, för att lära fler danser och få mer motion. Rekommenderas varmt. Man behöver ju inte ta med karlen heller, vilket ibland kan vara ett stort problem annars. Prova du med. KRAMEN!