tisdag 11 mars 2008

Tisdagstema


När Kärleken kom in i mitt liv för knappt 2 år sen bodde jag i en hyresmarklägenhet, som åt upp en väldigt stor del av min månatliga inkomst. Han hade och har fortfarande ett helt underbart litet hus i en by ca 2 mil bort, och vi vill verkligen inte sälja detta. Att vi inte flyttar dit beror på min dotter. Jag vill inte rycka upp henne med rötterna. Här har hon kompisarna, skolan och sina fritidsaktiviteter. Min sambo håller helt med och vi ska avvakta några år till hon är gammal nog att kunna pendla med buss på egen hand.
För ett år sen hittade vi och köpte en lägenhet i samma samhälle. Vi flyttade in i juni. Den är väldigt mysig och med en gång blev jag 2000 kr rikare varje månad. Vilken känsla! Så var kommer då tisdagstemat in? Jo, i denna lägenhet, som behöver lite uppfräschning finns detta badrum. Är det inte hemskt så säg? Det har en mörk terracottafärg på väggarna och vissa bitar av våttapeten har lossnat. Badkaret är så gammalt att det är spikrakt i bägge ändar (inuti), vilket gör att det inte är speciellt skönt att ligga i. Jag, som älskar att bada, har fått införskaffa en nackkudde att ha som stöd så jag inte får kramp. Den syns på bilden i badkaret.
Tyget som hänger för fönstret, som f.ö. är ett vanligt fönster, lämnades kvar av förra ägaren. Jag tyckte det var OK från början, men mest för att jag själv skulle slippa jaga insynsskydd meddetsamma. Nu är jag mycket less på det. Jag måste hitta något nytt och ljust.
Sist men inte minst så är badrummet vääääldigt litet. Det är tur dottern är så stor att hon klarar sig själv när hon duschar, för mycket svängrum kan man inte skryta med.
Ytterligare tur är ju att man faktiskt inte tillbringar så mycket tid i badrummet överhuvudtaget. Jag kan leva med detta ett tag. Det är ju inte för all framtid.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: