söndag 2 mars 2008

Ordning och REDA i köket


Äntligen fick jag tag i den efterlängtade REDAn. I huset, anno 1956, har vi kvar originalköket, dock med moderniserad bänkskiva och färgval à la ungkarl, så jag ville verkligen få tag i en REDA att förgylla och förenkla med.
I måndags slösurfade Kärleken på Blocket och precis innan han skulle logga ut dök den upp, annonsen som fick oss att hoppa till. Där fanns det vi sökte och inte alls långt bort. I Vekerum utanför Karlshamn.
Vi mailade direkt och fick snabbt svar att den inte var såld. Vi ringde och bestämde tid redan nästa eftermiddag.
Trots envis migrän åkte jag så med på tisdagseftermiddagen och köpet blev snabbt avklarat. Jag förstod på den trevliga tjejen att hon nog gärna hade behållt den, men man kan ju inte ha allt. Nu fick jag istället chansen att njuta av denna trevliga tingest.
REDAn är stor, kanske nästan lite för stor för vårt lilla kök, men jag älskar den. Den funkar väldigt bra för mig. Den saknar två av de 12 stora glaskärlen, men jag hoppas få tag i sådana så småningom. Jag får i alla fall plats med massor av specerier som jag använder i matlagningen. Det kommer bli toppen framöver.
Tills slut vill jag tacka våra goda vänner P&H för en jättetrevlig kväll igår. Vi ses snart igen.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Fråga Moster mjölgumpa om inte hon har extra glasbehållare, skulle mycket väl kunna tänka mig det. Hon är ju en riktig ekorre samlar på det mesta som går att samla på.
Kram

Anonym sa...

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60034295 Kanske kan köpa lös glasbehållare?

Moster Mjölgumpa sa...

Nej Hönsakadorran någon extra har jag nog kanske inte. Jag vet ju inte riktigt själv hur många jag kommer att behöva.
Ikeas passar absolut inte.
Gör som Per Morberg i "Vad blir det för mat" Riv bort kakel och tryck in den i väggen.Det förutsätter förstås att vägen är lika tjock som kryddhyllan.

Jag gratulerar till fyndet!