onsdag 26 mars 2008

En dag på påsklovet

Väckarklockan skramlade igång vid 6.30-tiden imorse och jag insåg att jag var den enda med tid att passa. Jag tassade upp och plockade fram frukosten. Kärleken och dottern skulle minsann inte få sova. Nej, så elak är jag inte. De hade bett om att få äta med mig.


Kl 7.30 for jag mot jobbet. Dottern bänkade sig med täcke och kudde framför teven och en dvd-film. Kärleken satte fart mot hamnen. Han och svärfar skulle dra öringagarnen. Ett kul fritidsnöje tycker sambon. Han har inget emot att stiga upp tidigt om det gäller att åka ut på sjön. Jag vet att han längtar till sommaren, då vi kan ta semesterbåten ut i skärgården och bara njuta.


Jag var hemma igen lagom till lunch. Vi var alla hungriga, så jag svängde snabbt ihop en god sallad och värmde på grillad kalkonfilé till mig och kärleken. Dottern fick grillad kycklinglårfilé, pasta och grönsaker. Det var gott och mättande. Snart kunde vi sätta fart med det vi höll på med. Sambon lagade min bil, som höll på att tappa ljuddämparen. Dottern lekte och jag skulle fixa med kaninburs- och datorannonsen. På fredag ska vi lämna en gammal dator i Karlskrona och hämta ytterligare en kaninbur i Järnavik. Så är det när man har två boenden. Då måste man skaffa flera burar.


Nu måste jag sova. Vi har en lååång dag framför oss imorgon. Vi ska ta tåget ner till Köpenhamn och göra stan där. Det blir nog flera sevärdheter och affärsbesök. Dagen ska vi avsluta på Field´s shoppingcenter. Där får jag tag i den efterlängtade salladsdressingen.


Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: