söndag 24 februari 2008

Utmanad!

Jag läste nyss Moster Mjölgumpas senaste inlägg och jag blev utmanad. Jag ska följa en lista...

1. Vädret utanför mitt fönster:
Det är mörkt och blåsigt, man faktiskt inte så kallt. Det är ju vår i luften.


2. Lyssnar på just nu:
Teven står och tjatar i rummet, men jag vet inte vad som sägs. Något amerikanskt.


3. Igår gick jag och lade mig:
Det var faktiskt idag. Jag kröp isäng kl 03.30 efter hemkomsten från Vinslöv. Jag och sambon hade varit på 40+40-årsfest för goda vänner som bor i Åraslöv.


4. Idag vaknade jag:
Första gången var det kl 7.30 när blåsan behövde tömmas. Jag hade ju varit chaufför på natten, så det vara bara läsk och te som skulle ut. Andra gången och då på riktigt, var klockan 9.15.


5. Jag har på mig:
Vita trosor och svarta termosockar. Blå mysbyxor med vit rand på benet. Ljusgrön t-shirt och svart fleecejacka.


6. Senaste person som ringde mig:
Min dotters pappa, som ville meddela att jag kunde hämta hem tösen redan idag. Hon var rejält trött efter Österrikeresan och skulle inte orka ta tåget hem imorgon bitti.


7. Senaste person som jag ringde upp:
Det måste varit i förrgår... Jag ringde min sambo, som var i huset och snickrade.


8. Senaste person som skickade sms till mig:
Min sambo skickade ett alldeles nyss där han meddelade att han kommit fram ordentligt till jobbet. Han har en bit att köra och det blåser massor ute.


9. Senaste peron som jag skickade sms till:
Inget konstigt och spännande... Jag skickade en puss till svar till kärleken nyss.

10. Senaste person jag addade på Facebook:
Hm... Jag har aldrig varit på Facebook. Jag är väl för omodern, kan jag tro.


11. Som addade dig:
Ingen, eftersom jag inte har något konto.


12. Senaste persom som mejlade mig:
Moster Mjölgumpa. Jag fick ett skoj-mail som jag skickade vidare till en massa vänner.


13. Sista sajt som jag kollade på:
tradera.com


14. Ska göra idag:
Det som finns kvar att göra idag är att avsluta inlägget och chatten med Moster Mjölgumpa, sen måste jag sova. Det kommer en dag imorgon också.


15. Bra eller dålig dag idag?
Bra, tycker jag. Lite sovmorgon. Lagom att göra. Ingen stress. Wok till middag. Hämtade älsklingsdottern. Mys i soffan.


Nu blir det min tur att skicka vidare denna utmaning till er som läser detta. Lycka till!

Tills vi ses igen... KRAMEN!


1 kommentar:

Moster Mjölgumpa sa...

De däringa mysbyxorna kan jag se framför mig.