söndag 3 februari 2008

På gång

12e januari: väggskåpen plockas ned




16e januari: Endast vitvaror kvar i köket.

Det blir lite att lappa inför den nya inredningen.
Jag har halkat lite på efterkälken. Jag följer köksbytet, men har inte haft tid att sitta ner och rapportera om det. Jag ska sakta men säkert ta mig ifatt. Ungefär lika sakta men säkert som svärfar får upp de nya skåpen. Han bollar sitt heltidsjobb med egna firman med det omfattande arbetet med köket. Han gör så gott som det mesta själv. Några små situationer har han behövt lite hjälp av sonen, min sambo, eller frugan. Det är mycket pillande och mätande för att allt ska bli som det är tänkt.
Efter att den gamla inredningen plockats bort, blev det till att fixa en del nya plaströr till kablar och nya gipsskivor att fästa upp allt på. Det måste kännas härligt att i framtiden sitta i sitt nya kök med vetskapen att man satt allt på plats själv. För att inte tala om alla pengar man tjänat på att inte ha en firma som gör det.
Fortsättning följer snart...
Tills vi ses igen... KRAMEN!





2 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Detta har jag väntat länge på!

Lena sa...

Jag vet, vännen. Jag med och även svärföräldrarna... och pappa. KRAMEN!