onsdag 27 februari 2008

Marie Picasso







Det är sent och jag skulle precis lägga mig. Då kom jag på att jag lovade dottern att göra ett inlägg om dagens - för henne - stora begivelse. Ica Kvantum i vårt samhälle bytte idag officiellt namn och utseende till MAXI ICA Stormarknad, men det var inte det som var det stora. Det var att Marie Picasso var inbjuden att sjunga och signera sin skiva.


Min dotter ville naturligtvis dit ocha vad gör man inte när hon bönar och ber.... Sambon vände tvärt i butiken och satte sig demonstrativt i bilen, medan vi trändes med måååååånga barn och smått tokiga vuxna om att få se och höra denna yppiga blondin höja sin kraftiga stämma i den nydekorerade butiken.

Jag var inte så intresserad från början, men jag måste medge att hon sjunger bra. Jag höll på henne under Idol-tävlingen, men sen har intresset svalnat. Idag fick jag dock en liten kick av hennes sång och trevliga framträdande. Dottern fick köpa sin skiva och fick då samtidigt en autograf och en pratstund med Idol-vinnaren. Hon blev mycket nöjd.
Den 9 mars kommer Sanna Nielsen hem och ska sjunga i samma affär bara några timmar innan Melodifestivalen. Det kan ju vara värt ett besök. Sanna gillar vi ännu mer, bygdens egen sångfågel.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: