söndag 3 februari 2008

Äntligen fotboll igen

Mumsiga utflyktbaguetter

Min gamla "Offa", 94 år


Träningsmatch; Kalmar FF mot Mjällby AIF

Jag har haft ordentlig abstinens efter fotboll denna vinter. Vädret har inte precis inbjudit till andra tankar. Jag älskar hockey och handboll, men eftersom det inte blivit någon riktig vinter, har jag bara tänkt på Mjällbys kommande säsong.
Igår var det dags för årets första träningsmatch. Kalmar FF bjöd in MAIF till Fredriksskans. Jag tog sambon och två rejäla baguetter med mig och for sta.
Vi körde så pass tidigt att vi hann med ett besök hos min gamla morfar i Kalmar. Vi passade på att luncha på de fina baguetterna (massor av grönsaker och lite grillad kyckling) medan "Offa" fick lite vetebröd och ett par kakor. Det kändes bra att hälsa på honom. Han är ju snart 94 år och finns kanske inte så länge till, även om det inte verkar vara slut än. Jag bor så många mil ifrån honom att jag inte kan träffa honom så ofta. Då vill jag passa på när tillfälle ges.
Det var härligt att äntligen stå vid en fotbollsplan och se elitfotboll igen. MAIF stod emot bra i första halvlek och ledde med 2-0 inför pausen. I andra satte Kalmar in de "stora grabbarna" och till slut lyckades de få hål på våra gulsvart och vann med 3-2. Läs hela mitt referat på min andra blogg www.askadaren.blogspot.com .
På vägen hem stannade vi till i Söderåkra hos min ena moster på en snabbfika. Vi skulle ju vidare på kalas i Asarum senare.
Det blev en lång, men mycket händelserik och trevlig dag. Jag önskar mig fler såna.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: