söndag 17 februari 2008

Köket del 7

7 februari: Fina luckor på plats


7 februari: Mångsidige grannen fixar vatten


Jag har aldrig tidigare varit så involverad av ett köksbyte, så hela det här projektet är jättespännande. Jag förstår att min svärfar vill göra det så gott som helt själv. Det är nog en otrolig känsla att se det nya växa fram, sakta men säkert. Jag beundrar verkligen hans tålamod. Jag, själv, hade nog velat ha allt fixat på kortast möjliga tid, men det beror nog på att jag inte kan ett dugg om husbyggen och uppsättning av fast inredning överhuvudtaget.


Nu har alla stommarna kommit på plats och några luckor har kunnat sättas på plats, visserligen utan handtag, men ändå... Det blir hur fint som helst. Min svärmor har fått några utdragbara hyllor och korgar på plats och kan börjar fundera ut hur hon vill placera alla matvaror, prylar och grunkor som ska finnas i skåpen. Vilken lycka med nytt och fräscht!


Den snälle, trevlige och otroligt kunnige grannen hjälpte till med vattentillförseln. Nu fungerar allt som vanligt igen, även om det dröjer ett litet tag till innan man kan använda köket fullt ut. Man ser ljuset i slutet av tunneln.


Tills vi ses igen... KRAMEN!




Inga kommentarer: