torsdag 14 februari 2008

Mini-semester


I lördags var det äntligen dags att använda presenten jag fick på min 40-årsdag i december. Min älskling gav mig två biljetter till Melodifestivalen i Göteborg.

Vi gav oss av mot Sveriges framsida på morgon och tog vägen genom Småland för att slippa den urtrista motorvägen längs kusten.

Vi skulle campera i gästlägenheten i min syster och svågers hyreshus. Väl framme vankades det en god lunch och sen njöt vi av varandras sällskap hela eftermiddagen.

Syrran hade bokat bord på en liten mysig restaurang, Pasta etc, på Mölndalsvägen. Vi hade lagom tid att äta där innan det var dags att dra sig mot Scandinavium. Jag njöt av en Penne Saporite ( strimlad biff, champinjoner, vitlök, grädde & tomatsås ). Underbart gott!

Att se Melodifestivalen på plats var en helt otrolig känsla. Trots att vi inte hade de bästa platserna var det superkul och spännande. Man fick ju se så mycket mer än det som syns i TV. Vilken upplevelse! TACK ÄLSKLING!



Vilken tur för min icke-melodifestival-trogne sambo att båtmässan fortfarande höll på denna helg. Söndagen var sista dagen för Göteborgs-turnén, så vi drog oss dit direkt efter frukosten hos min syster & svåger. Jag gillar ju också båtar, så jag hade inget emot detta. Vi hittade en favorit, så nu är det bara att börja spara. 3,9 miljoner ska väl inte vara så svårt att få ihop. Jag har redan 59 kr på kontot.

Resten av dagen spenderades med räkmacka, modell King Size, på Hotel Gothia Towers - suveränt gott!, promenad vid Delsjön och sen middag och kvällsmys hemma hos min syster & svåger. Ännu en jättetrevlig dag.




Måndagen började tidigt. Syster Yster och hennes kärlek skulle till jobbet som vanligt, så vi passade på att "checka" ut från gästlägenheten samtidigt och drog oss söderut. Jag hade siktet inställt på GeKås i Ullared. Man kan ju inte köra förbi...

Sambon var väl inte överlycklig av tanken, men när vi kom fram och såg att det inte var mycket folk alls, tinade han upp avsevärt. Det är lågsäsong nu och man kunde glida fram i gångarna och slapp stångas bland klädesplagg och prylar. Jag fick tag i allt jag sökte och lagom till lunchtid satt vi i restaurangen och åt middag.

På vägen hem fiskade vi upp dottern hos mina föräldrar och dagen blev fulländad. Jag hade ju inte sett tösen på över en vecka, då hon varit i fjällen med sin pappa och hans familj.

Rejält trötta landade vi hemma vid halv sex-tiden och somnade sen riktigt tidigt. Nu får jag nog vänta ett tag innan jag får en liknande helg.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

2 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Jag förstår att detta måste varit något alldeles speciellt för en schlagertoka!

Lena sa...

Alldeles otroligt!!! Förlåt att jag inte ringt. Har inte glömt dig. Allt m Pokémon var bortplockat från hyllorna på Gekås. KRAMEN!