söndag 1 september 2013

Trötta

Vi har varit hemma i lite mer än ett och ett halvt dygn. Vi har packat upp våra väskor. Vi har hämtat hem kaninerna från deras semester hos min brorsdotter. Vi har tvättat tre maskiner tvätt. Vi har ätit svenskt potatismos och svensk (Bromöllas) grillkorv. Vi har inte hittat in i rätt dygnsrytm än.

Vi klev innanför dörrarna vi 17.30-tiden igår och inom en timme hade vi nog slocknat alla tre, även om vi försökte vara vakna lite längre. Kärleken fyllde först kattlådan och satte fram vatten och mat till Ester och Ozzy, medan jag och Dottern öppnade ett par väskor för att se om allt var kvar och helt. Vi vet ju att väskorna öppnas, om än slumpmässigt, och kontrolleras. Vi hade ju en del flytande produkter och det vore ju inte kul om det var sönder. Den lilla kollen sa oss att det nog gått bra med transporten.

Jag vaknade ett par gånger under kvällen, för att sen vakna på riktigt strax efter kl 1 på natten. Då var Kärleken redan uppe och hade ätit ett par mackor framför teven. Det är risken med att somna för tidigt. Planen var ju från början att försöka vara vakna till kl 21. Kärleken somnade om och sov gott resten av natten, medan jag var klarvaken till kl 7.45.

Dottern, som också somnat tidigt, kom ner till mig vid sextiden på morgonen och då hade hon varit vaken först vid 23-tiden och sen från ca kl 5. Oj, vad fel allting blev! Vi gick upp och åt frukost och försökte titta på lite teve.

Jag kunde ju, som du säkert förstår, inte vara vaken hela dagen från kl 1 på natten. Jag blev tvungen att ta en tupplur på förmiddagen och en på eftermiddagen. Båda varade max 1,5 timmar. Jag hoppades att jag skulle klara denna natt ändå. Tji fick jag!

Här ligger jag nu och är klarvaken igen. Jag måste vända tillbaka dygnet. Jag har aktiverat mig. Jag har ätit som jag ska. Jag är inte stressad över något. Varför sover jag då inte?

Nu ska jag i alla fall släcka och försöka koppla av igen. Imorgon ska vi fortsätta fixa till efter resan. En maskin är kvar att tvätta. Blommorna, som stått lättillgängliga i köket för min svägerska att ta hand om, ska flyttas ut på sina platser (hälften är klart). Andra hushållssysslor ska hanteras. Nu återgår vi till vardagen, även om det är söndag. Sen är det ju fotboll också. God natt!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: