måndag 2 september 2013

Måndag morgon och ordningen är återställd

Så var då allt som vanligt igen. Dottern är tillbaka i skolan. Nian. Sista året i grundskolan. Hon är stor nu, min lilla flicka. Jag hoppas få ta ett foto på henne i eftermiddag, för det blev inte av nu på morgonen. Jag är inte direkt alert. Huvudet är inte helt återhämtat från jetlag och migränattack igår. Jag har visserligen sovit någorlunda i natt, men jag är inte utsövd. Det krävs nog en dag till. Så här har det aldrig varit för mig någon gång innan. Jag som rest så många gånger till och från USA. Jag börjar nog bli gammal.

Idag väntar många måsten. Telefonsamtal som ska avverkas. Viktiga inköp till hushållet, som måste göras, både mat och prylar. Veckoplaneringen ska fixas. Kärleken börjar jobba imorgon och Dottern kommer säkert hem med ett ton läxor, så det måste finnas mat och annat hemma.

Till sist... USCH, vilket väder! Det var helt ok i fredags när vi kom. Då var det ca 20° och lagom av allt. Vi klev av planet i bara t-shirt och behövde inte plocka fram tröjor. Vi klarade oss ända hem. I lördags frös vi inte heller. Men igår... Då blev det kallt som fanken. Bara 15° och snålblåst. Det lättade inte alls under hela dagen. Idag är det ännu värre. Det är kallt, det regnar och det blåser. Usch!

Jag drar täcket över huvudet en liten stund till, innan jag MÅSTE...

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: