söndag 1 september 2013

Som ett brev på posten

Jag kan inte sova. Jag var vaken hela natten ända fram till kl halv sju imorse. Det gick bara inte att koppla av och somna. Jag försökte med allt. Det enda jag inte gjorde var att ta insomningstabletten. Jag hoppades att jag inte skulle behöva. Om jag tar den "för sent" och sover endast 4-5 timmar, så är jag mossig och illamående i ett helt dygn efteråt. Det är inte kul. Jag hoppar då hellre över.

Jag somnade på morgonkvisten och sov ända till kl 11. Jag som skulle stigit upp kl 9 för att se till att Dottern också kom upp. Hon ska ju börja skolan imorgon och måste ha dygnen rättvända. Nu sova hela familjen väldigt sent. De andra båda t.o.m. längre än jag. Jag hann både fixa med blommor, tvätt och sen duscha innan jag fick upp dem.

Kärleken och jag for till Mjällby för att handla middagsmat. Det får bli dagshandlingar tills vi är tillbaka i vardagen på riktigt. Då kan jag planera igen. Idag blir det potatis, köttbullar och gräddsås till middag. Vi längtar så efter kokt potatis. Men först ska vi gå på fotboll. Mjällby tar emot Häcken hemma på Strandvallen.

Tyvärr har jag också en tung huvudvärk. Säkert som amen i kyrkan, kom den när jag nu inte kan sova som jag behöver. Jag har tagit piller, men det verkar inte hjälpa. Nu fattas det bara att den utvecklas till en jävlig migrän. Det är inte kul alls. Jag har inte tid med det. Det får bli sängläge tills det är dags att gå till matchen.

Tills vi ses igen... KRAMEN!


Inga kommentarer: