fredag 29 juni 2012

Vackra Super Star

Jag fortsätter min tur i trädgården. Just nu står våra rosor i fokus. Jag har haft min Super Star (den högra) i många. Den var så kraftig och vacker i min trädgård i Bromölla, att jag bara måste försöka flytta den när jag flyttade ihop med Kärleken.


Den vackra busken fixade flytten och tog sig snabbt vid det lilla huset i den lilla fiskebyn. Vi köpte en planta till, som numera är nästan lika kraftig.


Super Star är ingen klätterros, men både här och i Bromölla, har busken visat att den gillar att stå vid en varm husvägg och beger sig då uppåt. Jag bryr mig inte om att klippa ner den så mycket. Jag tycker om att den sprider sig. Den skadar inte huset och den är så vacker. Jag klipper bara av de delar som inte är friska eller som är helt döda. Just nu är båda buskarna jättefina.



Den första utslagna rosen för i år, har gömt sig inne mot väggen. Jag hittade den och den doftar så gott.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: