torsdag 28 juni 2012

Mina blomlådor anno 2012

Jag har i många år haft en förkärlek till petunior. Speciellt i blomlådor. De växer snabbt och finns i många färger. De är tacksamma och blommar hela sommaren, om inte regnet piskar sönder dem.
Även i år skulle de bli petunior och då helst gula. Jag älskar gult. Det är solens färg. Det gör mig glad och pigg. Det finns i svenska flaggan. MAIF har gula tröjor. Ja, gult är härligt!
Men i år skojade jag till det lite... Det blev inte bara petunior i två av de fyra lådorna. Det blev inte fyra likadana lådor.

Under köksfönstret och matrumsfönstret hänger en sån här skapelse. Min Sverigelåda. Den kom till lite pga EM och lite pga att jag älskar gult och blått tillsammans. Sveriges färger. Solen mot den blåa himlen. Underbart!


Under sovrumsfönstret och tv-rumsfönstret hänger mina MAIF-lådor. Även här bor solgula petunior. De är så vackra. Jag fick leta väldigt länge för att hitta dessa, näst intill svart petunior. I början var de större än de gula, men det har jämnat ut sig.


Igår såg det ut så här. De blåa klockorna har fått maka på sig lite. De blommar inte lika häftigt, men det hoppas jag ändrar sig igen. Sommaren har ju bara börjat.


I MAIF-lådorna är det mer jämnvikt. Det prunkar och är så vackert. Synd bara att petunior inte doftar så gott. Jag har sovrumsfönstret öppet dygnet runt och speciellt på mornarna kommer lukten in. Inte gott!


Tills vi ses igen... KRAMEN!

1 kommentar:

Carpe diem sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.