fredag 29 juni 2012

Snart flygfärdig

I tisdags skulle Kärleken till Karlskrona lasarett för ett litet ingrepp. Då passade vi även på att hälsa på Ozzy i Rödeby. Underbara uppfödaren Lena bjöd på frukost och en härlig förmiddag. Oj, vad länge vi stannade!! I hela fem timmar. Stackars Lena!


Ozzy är nu 11 veckor, så om en vecka är det dags för sista vaccinationen och slutbesiktningen. Därefter får han flytta hem till oss. Ja, det vill säga om han har börjat äta mat ordentligt. Han har varit lite krabbig och har länge, länge bara velat ha modersmjölk och välling. Vilken tur då att Lena, efter besöket, berättade att han faktiskt börjat smaka fler sorters mat, både blötmat och torrfoder. Det känns skönt att höra.

Jag tar alltid väldigt många bilder. Alla blir inte bra, eftersom kameran inte alltid hinner med de små ulltussarna när de leker. Fast många blir faktiskt bra och det är svårt att välja. Då tycker jag det är roligt att lägga ut fler än färre. Det går ju att scrolla förbi om man tycker det är trist att titta på dem.








Men oj, nu är jag ju i kapp med alla inlägg om besöken. Nästa gång jag har bilder på den lille Birmakillen, så är han kanske på väg till sitt nya hem. Vi längtar så mycket! Kom snart till oss, vackra Ozzy!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

1 kommentar:

Carpe diem sa...

Vilka underbara bilder! Man kan både se och känna aktiviteten i dem.

Ny fin lay out på sidan också, härlig. Den översta bilden med Elin och Ester är helt ljuvlig.

På torsdagmorgon nästa vecka har vi tid hos veterinären.

Nu ska vi se om jag löser rebusen idag, jag misslyckades igår, men skam den som ger sig.

Kram