torsdag 27 januari 2011

Avklarat

Jag tog mig igenom hela dagen och kvällen utan att behöva lägga mig. En seger!

Dotterns ridlektion blev som vanligt en kul upplevelse. Hon trivs verkligen i sitt "nya" stall och med hästen hon fått sig tilldelad för fyra lektioner i rad. En rejäl kille med 160 cm i mankhöjd. Dottern kommer jättebra överens med honom och de ska även få hoppa tillsammans om tre veckor. Jag hoppas jag är ledig då, för det kommer bli spännande.

Nu är klockan 22 och det är min vanliga läggtid. Kärleken kommer nog alldeles strax och gör mig sällskap. Vi ska se "En idiot på resa" del 2 på Svt Play innan det är dags att släcka. Jag är inte så mycket för brittiska humorprogram. De flesta är ganska överdrivna. Kanske är jag så vansinnigt amerikaniserad...?! Vissa går iaf att se och några av dem får mig att le.

Dock var det annorlunda med det här konceptet. Ricky Gervais har verkligen överträffat sig själv. Jag är inte alls impad av honom, men denna gången har han lyckats. Vilket UFO de har hittat att skicka ut på en världsomspännande resa. Herre min je! Jag trodde jag skulle kikna av skratt förra veckan. Jag kunde knappt andas. Vilken stolle! Så totalt ointresserad. Så negativ. Jag avundades hans resa i Kina. Tänk att få gå längs kinesiska muren...
Nu gäller det att jag blir lika road av Karl på upptäcksfärd i Indien.

Hallå! Kärleken!!! Kom nu!

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: