fredag 10 april 2009

Våren är verkligen kommen


Idag åkte utemöblerna ut ur garaget. Dels pga det vackra vädret och dels pga att plats behövdes för avklädningen av Evelina.

Svärmor bjöd på eftermiddagsfika. Den första utomhus för i år. Eftersom det var så underbart på vår terrass, kom hon över till oss med alltihop. Vi bor ju grannar, så det är en ganska enkel match. Härligt var det i alla fall.

Då jag jobbar en stor del av påskhelgen, har jag inte brytt mig om att pynta så mycket. Dock vill jag ha lite vårmys. Lite ljus uppfräschning av matrummet blev det. Lite gult och vitt passar så bra ihop med solljuset som sipprar in.
Nu ska jag förbereda kvällens grillning. Jag tror inte vi kan sitta ute då, men det ska bli skönt att kunna stå ute under hela tillagningen utan att frysa om fingrarna.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

1 kommentar:

Anna tassar in.. sa...

Mmmmm Lena så härligt du har det där i solen..en sådan långfredag som man drömmer om..och så blir det så sagolikt härligt..grillat till kvällen med..mmmm gott!!!