fredag 17 april 2009

Däckbytardag i den lilla fiskebyn på Listerlandet

Solen skiner, men det är inte särskilt varmt. Vinden isar. Kanske är det jag som är frusen av mig, men vi var faktiskt tvungna att skrapa rutorna imorse, när vi skulle köra Dottern till skolan i Bromölla. Brr...


Nu är det bättre, men inte varmt nog för mig att vara ute och njuta. Kärleken får sköta utesysslorna. Det är däckbytardag.


Den stora familjebilen har redan fått sina nya sommardäck på. Han är snabb, min Kärlek. Nu är det min blåa fara som sköts om. Bromsarna kollas, fäljarna putsas och sommardäcken skruvas fast. Mmm... det ska bli skönt att slippa vinterbullret.


Tills vi ses igen... KRAMEN!

1 kommentar:

malin sa...

Ja, visst är det skönt när vinterdäcken kommer av!
Maken tänkte byta på min bil idag.
Men så kom han på att mina vinterdäck börjar bli dåliga, så dom får sitta ett atgtill, jag måste ju ha nya till hösten :(
Så jag får mullra ett tag till.