söndag 19 april 2009

Det går mot ljusare tider

Livet ser bra mycket roligare ut nu, än det gjorde för ett par månader sen. På flera olika plan i min tillvaro, verkar allt mycket enklare. Huvudvärken gör sig ständigt påmind, jag är fortfarande arbetslös och lägenheten är inte såld, men det ser ljusare ut. Jag är hoppfull!

Jag har ett starkt fotbollsintresse, som många redan vet. Sedan barnsben har Kalmar FF legat mig varmt om hjärtat. Min Dotter spelar boll i Edenryds IF och jag följer Mjällby AIF med lupp. Jag är så hängiven supporter att jag åker på så många bortamatcher jag hinner och kan. Fotbollslivet skriver jag ju om i Från åskådarplats.

Nu har det t.o.m. artat sig så att jag blivit tillfrågad att hjälpa till med MAIFs hemsida. Jag ska skriva träningskoll en gång i veckan, fotografera matcher och diverse träningar, skriva en del matchreferat och göra intervjuer. Det känns otroligt spännande och ska bli så kul. Ett hedersuppdrag! I fredags var jag på plats på Strandvallen och fixade träningskollen och i eftermiddag, gör jag debut som ackrediterad fotograf vid sidlinjen. Galet! Imorgon ska jag skriva matchreferat om U21-matchen mellan MAIF och Trelleborgs FF.

Om inte detta kan stärka mitt självförtroende i jakten på fast arbete, så vet jag inte vad som ska göra det. Jag vet i alla fall att jag kommer njuta till fullo av min utökade hobby.

Dags att äta lite middag innan allt det roliga drar igång.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

6 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Ett stort grattis till dig!

Tänk vad en liten blogg kan föra med sig i livet, för jag misstänker att det är bloggen som skapat dessa möjligheter för dig...

MaximusHerring sa...

Kul, kul!!
Vi ser fram emot detta fran andra sidan Nordsjoen!!

Simon sa...

Nu ser det verkligen ljust ut med lägenheten som att den kommer bli såld:) Kram från simon & Hanna

malin sa...

Grattis!
Vad kul!
Det låter som om du passar perfekt för det uppdraget!
kram

Cattis sa...

Grattis till uppdraget!

Men den där huvudvärken ska du väl inte gå och dras med...

snygga skor dottern fick, mycket läcker blå färg.

Stor kram
Cattis

Fritt ur hjärtat sa...

Stort GRATTIS! Så glad för din skull.