fredag 29 augusti 2008

Telefonförsäljare

Jag bara måste spygalla över dessa eländiga telefonförsäljare, som envetet jagar en överallt. Är det inte på hemmatelefonen, så hitter de en på mobilen. Jag har NIX inkopplat, men vad hjälper det?? Det finns kryphål.

Idag blev jag uppringd av en Jannike från Nutrisan, som glatt malde på om äppelcidervinägerkapslar och Omega3+, bara för kvinnor. Suck! Hon berättade glatt att jag minsann skulle få en hel månads förbrukning "helt GRATIS". Minsann! Det enda jag behövde betala skulle vara portot på 39.90. Jamen, för bövelen... Då är det väl inte GRATIS!!!

Tjejen klarade inte av att jag vänligt, men bestämt förklarade att jag inte tyckte om metoden. Jag vill verkligen inte betala för något som ska vara GRATIS enligt försäljaren.
När jag sen ville påpeka hur krångligt det är att bli av med abonnemanget, som fullkomligen klistrar sig fast på en, så la hon på. HON LA PÅ I ÖRAT PÅ MIG! Snacka om dåligt säljbeteende. Jag hörde ett mummel och ett klick.

Nåja, inte är jag ledsen för det. Jag äter tillräckligt med fisk, för att klara mig utan extra Omega3-olja och jag behöver inte hjälp med matsmältningen i form av äppelcidervinägerkapslar. Jag hoppas verkligen hon fick många 'nej' idag.

BORT MED ALL TELEFONFÖRSÄLJNING! Låt folk själv bestämma om de vill kontakta något företag istället.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

4 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Om du visste vad jag instämmer! Attans påflugna människor, lägger på direkt utan att säga hej om man inte är intresserad. Jag har också NIX men då ringer de på mobilen, FRÄCKT!!

Anonym sa...

M mm det är liksom en självklarhet för mig att aldrig köpa något per telefon..jag är en fena på att vara bestämd på det sättet.Men jag håller med om att man blir irriterad.alltid ringer dom olämpligt oxå..alltså dissar vi telefonförsäljare idag..så det så.Men dig vill jag hissa...bra va.. :)

Moster Mjölgumpa sa...

Hos mig tycker jag att NIX fungerar bra. Men en vacker sommarkväll i Juli fick jag mitt första mobilsamtal från en försäljare. Nya damtrosor skulle lanseras i Sverige, men jag tackade bestämt nej.

Anonym sa...

Jamen visst!
Har man någon gång varit kund hos företaget, om det så är 15 år sedan, får dom ringa.
Jag blir så trött!
Jag tycker att senaste veckorna har det ringt osannolikt mycket.
Var tvungen att kolla att jag verkligen hade nix fortfarande och det hade jag, konstigt!