onsdag 19 december 2007

En tråkig, rolig dag

Alla barn tjoar säkert: "Äntligen jullov!!!". Jag kan bara titta på min dotter och hålla med. Hon älskar skolan, men den senaste tiden har hon varit extremt trött. Ett långt, härligt lov nu kommer välbehövligt.

Tyvärr medförde denna sista dag i skolan för denna terminen också en riktigt stor tråkighet. Den ena klassföreståndaren, favoriten och superfotbollstränaren Stefan Ekstrand, går på tjänstledighet under ett år. Han har fått chansen att vara tränare på heltid. Istället för att alternera grundskoleundervisning med gymnasiet, ska han nu dela sin tid mellan fotbollsgymnasiet och Mjällby AIFs juniorer, Tipselit. Vilken chans!!! Det är han verkligen värd, vår gode Stefan.

Många av barnen i klassen var ledsna och bedrövade, men herr Ekstrand lovade att komma och hälsa på ofta. Han avgudar sin klass och man kunde se hur rörd han var av dessa öppna hjärtan.

Hela klass 3 hade skrivit sina namn på en t-shirt, som han nu kommer få stor användning för i alla träningssammanhang. Jag tror dock att den kommer förvaras orörd på ett säkert ställe. En sådan klenod vill man ju inte svetta ner och förstöra i tvätten om och om igen.


Sedan Stefan berättade den, för honom, goda nyheten, har min tös varit väldigt nedslagen. Hon har fällt mången tår. För att visa sin värme och omtanke för sin toppenlärare, ville hon ge en extra julgåva innan han slutade. Det blev en liten hyacint med pynt i en söt, röd julkruka.

Jag tror allt kommer gå bra för alla parter. Jag vill bara önska Stefan Ekstrand väldigt mycket LYCKA TILL med sin nya tjänst. Jag hyser gott hopp om att han kommer etablera sig som en väldigt eftertraktad tränare.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: