torsdag 13 december 2007

Det var minsann på tiden...

Det var inte en dag för tidigt, som jag masade mig ner till frisersalongen idag. Jag var trött och hade legat i en grym migränattack hela förmiddagen. Det fick dock inte hindra uppfräschningen av mitt yttre. Något måste göras...

Med stundande 40-årsdag och sedan en trilogi helger med allt vad det innebär, kände jag mig manad att försöka putsa till utsidan så gott det kunde gå. Jag litar helt och fullt på Virre, och även idag gjorde hon underverk.

Jag fullkomligen dansade ut från salongen och huvudet var läkt för en stund. Allt det slitna, ca 15 cm trött hår, är avkapat och de sista lockarna, som minde om en form permanent, låg kvar på golvet och suckade. För ett ögonblick kände jag mig fjäderlätt och struntade i de tråkiga kilona, som skulle behöva raderas, de också.

Glädjen varade dock inte så länge. Knappt hade jag hämtat dottern i skolan och tagit mig hem, förrän migränen blossade upp igen. Det blev värre och värre för varje kvart. Efter middagen, som fick bestå av färdigmat ur frysen, blev jag tvungen att lägga mig för att inte spy. Det dunkade värre än en ångbåtsmotor i skallen och jag ville bara dö. Stackars tösen fick roa sig själv fram till läggdags.

Nu har jag varit uppe i ca 20 min. Jag har varit på toaletten, pratat med sambon, som befinner sig i kalla Norrköping på kurs och vunnit en auktion på Tradera. Jag mår inte mycket bättre, men ska försöka orka mig igenom Lyxfällan i alla fall. Sen blir det nog sänggående på riktigt. Håll tummarna för att jag är kurant imorgon igen.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: