onsdag 21 september 2011

Min bäbis


I fredags gjorde vi en utflykt till Gekås i Ullared. Dottern slutade skolan kl 11.40, så hela eftermiddagen var ledig för oss alla tre. Vi har sen mer än ett år tillbaka insett att det är skönare att köra dit när de flesta andra kör hem. På så vis slipper vi vara så galet trötta hela dagen. Det är ju ofta svårt att sova kvällen innan och inte det minsta kul att stiga upp kl 4 på morgonen. Nej, eftermiddagen passar oss bäst.


På handarlistan stod bl.a. ridgrejer till Dottern, gardiner till tv-rummet, trosor & bh-ar till både mig och tösen, kallingar till Kärleken och mycket annat. Vi brukar vara duktiga på att hålla oss till listan, men visst hittar vi en del annat "bra att ha". Dock är det sällan vi kommer hem med helt onödiga saker.


Denna gången var jag skickebud efter modeflugan "onepiece"-overaller - en sparkdräkt för barn och vuxna. Jag tycker det är vansinnigt konstigt att se folk komma till butiken och handla i dessa pyjamasar, men jag förstår att de är sköna. Dottern ville ha och när vi stod och kollade storlekar åt mina vänner, ja, då ville Kärleken också ha.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: