onsdag 21 september 2011

Drottningen av Det lilla huset


Nu är jag tillbaka. Jag... Ester, drottningen av Det lilla huset i den lilla fiskebyn på Listerlandet. Jag, som är så söt och gullig.


Jag växer och växer. Jag har blivit en fin katt. Den lilla kattungen är ett minne blott. Jag trivs i min nya form. Jag är ståtlig.


Jag fortsätter tigga mat när familjen äter, för det fungerar ju. Jag får smaka hela tiden och jag gillar nästan allt. Jag älskar leverpastej, Onsalakorv, ost, mattes kålpudding och köttbullar och givetvis glass. Jag får inte mycket, men det är ju makten som räknas. Jag får som jag vill.


Matte och husse pratar om något som inte låter speciellt kul. De ska beställa tid för kastrering. Jag känner på mig att det handlar om mig och att det är hemskt. Jag vill inte!


Jag har hittat mina egna rutiner. Jag sover mycket på eftermiddagarna och en hel del på natten. På så vis får familjen sova gott och vaknar utvilade, däremot stör jag dem gärna under tv-tittandet på kvällen. Då är det kul att leka eller bli kelad med.




Jag trivs jättebra hos min familj och jag planerar att bli väldigt gammal tillsammans med dem. De gör ju allt för mig, så varför ska jag ändra på det livet.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: