torsdag 22 september 2011

Beslutsångest


Idag var en sån där dag... En sån där dag när det inte gick att följa normala rutiner. Både jag och Kärleken var lediga och hade massor att göra hemma. Dottern gick lång dag i skolan och skulle sen bara hem och byta om, för att sen sticka iväg och rida.
Vi hade redan från början klart för oss att hon inte ville stressa i sig någon middag efter skolan, utan en banan skulle räcka tyckte hon. Hon ville känna sig för, sa hon. Vi bestämde oss för varma mackor som kvällsmat.


Dagen gick och flickan hämtades. Allt flöt på. vad vi inte visste när vi skjutsade henne till stallet, var att hon skulle bli erbjuden att rida två timmar istället för en. Hon nappade så klart och vi ville inte hindra henne. Dock sprang kvällen mer och mer iväg. Vi fick ändra våra matplaner. Medan Dottern red bestämde Kärleken och jag att det skulle gå mycket snabbare om vi köpte frysta pizzor att värma medan hon duschade. Det blev bra, tyckte vi.


Dottern hjälpte självklart till att sadla av och rengöra hästen efter den svettiga ridningen. Klockan tickade på. När vi satte oss i bilen och körde hemåt, kom jag på att en hamburgare skulle vara supergott. Jag hann knappt säga det, förrän Kärleken nappade och styrde kosan mot Lasses Kiosk. Dottern blev överlycklig.

Varma mackor blev fryspizza som blev hamburgertallrik. Vilken tur att vi inte alltid är så oorganiserade. När Dottern ska rida nästa gång, hoppas jag att jag är bättre förberedd, så det blir hemlagat.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: