måndag 5 oktober 2009

Pajas i Matakuten

Jag har precis kollat Matakuten på Tv4 och jag är mörkrädd. Vad i hela fridens namn var det för en mupp Bert Karlsson fick träffa? Han, pajasen från Livsmedelsverket.... Peter Brådenmark, chef för tillsynsavdelningen.

Varför har man en tillsynsavdelning om den inte ska syna Livsmedelsbranschen? Han sa att företagen och kockar får kontrollera sig själva. VA??? Jag blev så arg att jag började tugga fradga.

Nä, all denna skitmat som skolbespisningarna tvingas köpa in och servera våra barn, får mig att må illa. I Matakuten kommer kändiskockarna hela tiden med kommentarer att det FAKTISKT är billigare att laga mat från färska råvaror istället för att använda dessa E-stinna halvfabrikat. Varför får man inte göra det då?

Jag misstänker att kommungubbar är mutade och politikerna på högre nivå vill att föräldrarna ska ta bort sina barn från skolmatsalarna. Till slut är det ingen som äter där längre och då kan man stänga ner helt. Kanon!

Fy f..!

Tack Tv4 för detta program! Jag hoppas det fortsätter säsong efter säsong, tills alla fått upp ögonen. Barnen är vår framtid. Låt dem äta näringsriktig mat, så de orkar med skoldagen och får upp ögonen för god mat även utanför hemmets väggar.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

1 kommentar:

malin sa...

Jag håller med!
Matakuten är ett kanon program som visar vilken katastrof skolmaten är.
Programmet gör nytta .
Kolla bara hur det blev i ockelbo efter programmet förra året
http://gd.se/nyheter/ockelbo/1.1458727