fredag 2 oktober 2009

Det finns alltid plats för fler








I mina ögon är Mjällby AIF symbolen för Listerlandet. Men ska sanningen fram, så är kanske minkfarmarna ännu större symboler?..
Denna lilla krabat kom på besök idag. Var den hör hemma är oklart, men det är säkert i någon vedstapel eller buske i närheten. Denna lilla mink är inte fullvuxen, men tassade omkring helt ensam. Kanske har föräldrarna eller tidigare generation rymt från någon Listerfarm och lärt sig leva i friheten. Minkarna är ju inte "infödda" nordbor. De kommer från Nordamerika, om jag inte har helt fel för mig.
Han/hon tyckte i alla fall om fläsklägg, kokt skinka och rökt korv. Mina foppatofflor såg nog smarriga ut, men jag lät inte filuren provsmaka. Jag har bara ett par.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: