onsdag 11 februari 2009

Snön kom till Listerlandet


Äntligen är det vitt hos oss.
Det blev inte så mycket som norra Sverige får, men bra ändå. Om ett par dagar börjar sportlovet, så barnen kan ju få kul några dagar.
På skolgården var det high life idag. Dottern kom hem alldeles dyngsur, men hur glad som helst. En riktig vinter gör underverk med känslorna. Inga sura miner där, inte.
Medan lilla mamma, Mors Deka, lagade middag, lekte Dottern och Kärleken ute på tomten. Genom fönstret kunde jag se deras mästerverk. Rödkindade kom de sen in och åt spagetti & köttfärssås.
Trots fortsatt snöfall for vi iväg för att hämta hem mer pellets. Vi måste ju hålla värmen. Brr...
På Svarta Leds idrottsplats i Sölvesborg var det dags för årets första träningsmatch för vårt älskade MAIF. Väl påpälsade stod vi vid sidlinjen och studerade vartenda steg killarna tog. Det är viktigt! Om två månader är Superettansäsongen igång...
Kudden kallar på mig. Lena... Lena...
Dags att sova sju kvart i timmen.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

3 kommentarer:

Jules sa...

Vilken härlig snöfamilj de fick ihop :)
Kram

Cattis sa...

Det är så häääärligt med snö. Vi har oxå fått... skulle behöva mer. Men det var i allafall tillräckligt för att jag skulle åka en vända i backen i går. Det var KUL och mina tre yngsta, som hetsade mig att åka, var mäkta imponerade av farten...

Tack för snäll kommentar inne hos mig. Roligt att få folk att skratta och smtidigt få någon slags insikt :-D

Anonym sa...

Äntligen lite vinter till er med!
Vi delar gärna med oss :)

Snön lockar verkligen fram leklusten hos både stora och små, underbart!
Hoppas ni får behålla snön över sportlovet!