tisdag 17 februari 2009

Hemma hos... Moster Mjölgumpa

I måndags hade jag den stora turen att få umgås hela eftermiddagen med Moster Mjölgumpa. Det är inte så ofta det kan ske på en vardaga, då denna härliga väninna jobbar dagtid måndag till fredag i vanliga fall. Denna vecka har hon dock ledigt. Toppen!


Jag hämtade upp henne och hennes Dotter för en lunch i en restaurang i centrum.

Det var mycket gott med Thaimat, men vi var tvungna att äta massor för att få valuta för våra 72 kr/pers =) Vi hade ju betalat!



Efter maten var vi tesugna. Det bar av hem till Mjölgumpan igen.

Som så många gånger förr, blev vi sittande vi det fina köksbordet och bara pratade. Då vi inte hinner ses så ofta, fanns det mycket att ventillera.


Enda och stooooora skillnaden var tapeten... Vilken skillnad!

Moster Mjölgumpa har fuktat, gnetat och skrapat fram den gamla, urläckra tapeten från 60-talet. Jag nästan svimmade, så snygg är den. Vilket arbete!

Hur har man kunnat dölja den i så många år?
Jag är avundsjuk.



Då jag fotograferade köket, var jag ju tvungen att jaga runt med kameran på andra kuligheter hos familjen. Jag fick inte plåta sonen i huset, trots att jag bad snällt. Han var upptagen vid datorn, det lilla geniet. Inte heller fick jag göra flätor i hans låååånga hår.

Jag bjuder på några bilder.







Allt har sin ände, men korven den har två...
Efter den härliga testunden, var jag tvungen att bryta upp för att hämta Dottern, som varit på Sportlovsaktivitet (kommer senare).
Nu vet jag inte hur lång tid det dröjer till nästa tillfälle att sitta ner och prata med Moster Mjölgumpa. Men du... du liksom jag, kan ju alltid hälsa på henne i bloggvärlden. Det vet jag att hon uppskattar.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

4 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Kul med en rundvandring hos sig själv.

Min spacklade och halvmålade vägg ser ju förskräcklig ut, kunde du inte photoshoppat den lite?

Lena sa...

Nähä du, inte photoshoppa... Har dessutom inte nåt sånt program...
Du har ett mysigt och fint hem och de e ju bara du som ser det som inte stämmer. Jag trivs hos dig.

KRAMEN!

Anna tassar in.. sa...

Oj men hallå..här har du bloggat på värre ser jag..en massa trevliga bilder med..fint..bra jobbat.

Anonym sa...

Wow! Vilken snygg tapet !
Och vilket sanslöst jobb!
Otroligt!
Tack för rundvandringen.,
Fint!
Visst är det härligt när man får en dag med en underbar kompis som är så sällsynt!