tisdag 1 januari 2008

GOTT NYTT 2008 och god fortsättning

En lugn kväll i goda vänners lag
Nu har vi nog blivit så gamla att det där med stora nyårsjippon, ligger väldigt längt i fjärran. I vilket fall som helst valde vi att fira nyår i stillsamhet med min mycket goda väninna Ingela och hennes man. Det blev hur trevligt som helst. Man kan bara inte begära mer.

Vi tog en väldig risk, Ingela och jag, för vi tussade ihop våra karlar för första gången, denna lååånga kväll. Vi hade ingen aning om hur det skulle te sig, men vi hoppades att de skulle få lika trevligt som vi. Jag hade aldrig träffat hennes Alf, och hon hade aldrig riktigt talat med min kärlek, bara nickat genom bilrutan en gång. Nu kom elddopet...

Vi var bjudna hem till dem på en myyycket god middag kl 18, och det visade sig att timmarna fram till midnatt skulle bli allt annat än långa. Inte ens min dotter, som fick vara ensamt barn denna kväll, tyckte att det var långtråkigt. VI hade så mycket att prata om och många glada skrat blev det när Ingela och jag kom på tokigheter från tonåren.

När man sitter och äter supergod mat och dricker gott (alkofritt för mig...), blir man lätt både trött och däst. När tolvslaget närmade sig, var det skönt med den obligatoriska promenaden för att se alla pengar som skjuts upp i skyn. En liten skål i bubblig champagne hör till. Karlarna hade blivit rejält runda under fötterna efter allsköns blandning av mer eller mindre starka drycker. Tur att Ingela och jag är sååååå tålmodiga då...*ler*.

Vi blev sittande hemma hos dem till 02.30 och sen hade vi 40 min bilresa hem. En väääldigt lång kväll blev det, men alldeles ypperligt trevlig och rolig. Vi kom alla överens om att det här gör vi om snart igen.

Tills sist vill jag önska alla er som läser en riktigt god fortsättning på det nya året. Jag har givit ett nyårslöfte för första gången på många herrans år, men det håller jag för mig själv. Det enda jag kan göra är att tala om vid årets slut om jag lyckades hålla det. Har du givit något löfte??

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: