onsdag 7 november 2007

Utflykt till Barnakälla

Om man har en hel eftermiddag till att göra precis vad som helst... och det är underbart väder... Vad gör man då?
Jo, man packar ryggsäcken med fika och kamera och åker med en gammal kompis och sin dotter till Barnakälla och njuter av naturen.
Precis detta gjorde jag och min härliga väninna Ingela, som jag nyligen återsett efter en herrans massa år åtskilda. Våra liv tog helt olika vägar när vi klev ut i vuxenvärlden för sisådär 20 år sen.

Ingela träffade tidigt sin man och bildade familj. Hennes förstfödda fyller faktiskt 20 på min 40-årsdag nu i vinter. Fy, vad jag känner mig gammal i skrivande stund.
Idag har vi kommit litegrann ifatt varandra. Henne flickor är naturligtvis flera år äldre än min 9-åring, men jag har i alla fall börjat närma mig hennes lite "friare" liv.

Vi har så mycket att prata om när vi ses eller når varandra per telefon. Det går så lätt. Det ena samtalsämnet avlöser det andra.

Här ville jag ladda upp en liten videosnutt av denna galna vovve, men det funkade inte idag. Jag hoppas kunna göra det en annan gång, för han är helt galen. Jag tror han hade span på en mus eller mullvad, eller nåt, för han blev som besatt. Gläfste och gnydde och snurrade runt. Vi fick oss ett gott skratt.

Redan nästa vecka ska Ingela och jag göra Barnakälla igen. Vi fick en rask och skön promenad, som jag gärna gör om igen. Jag flåsade rejält och mådde superbt när jag kom hem. Då lagade jag stekt panerad torskfilé med sås och potatis, så dagen blev fulländad.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

1 kommentar:

Moster Mjölgumpa sa...

Hittade du inga trumpetsvampar???