tisdag 6 november 2007

Tur att vi har fler


I den ena artikeln efter den andra, läser jag nu spott och spe över Peter Forsberg. Man undrar varför han inte lagt av för längesen. Jag för min del är väldigt glad att han inte gjort det. Han är min stora hockeyidol, fastän han är flera år yngre än jag.

Jag upptäckte denna trulige och tjurskallige norrlänning, då han var med i TV-pucken 1990. Han var jättearg efter matchen. Hans Ångermanland hade förlorat mot Småland.

Vilken karriär han haft. Det är svårt att jämföra den ena spelaren med den andra. Alla har olika kvaliteter. Jag tycker i alla fall att Peter är en av de bästa som hittills satsat på hockey. Då menar jag inte bara bland svenska spelare, utan i hela världen. Peter Forsberg är bäst!

Nu är det nog så att han faktiskt lägger av. Det tär på psyket att hela tiden försöka repa sig efter en svår skada och sen träna sig tillbaka till toppform. Peter är ingen övermänniska. Han måste tänka på framtiden och vara hel i många år framöver. Det är bäst för honom själv att han nu tar det lugnt och satsar på en ny karriär istället.

Jag vill tacka för alla spännande hockeysäsonger med Peter. Jag har följt honom som en hök och njutit varenda sekund. TACK PETER!!!

Nu får resten av Sveriges guldgruva av topphockeyspelare ta över. Sen många år tillbaka har vi sportintresserade blivit bortskämda med den ena talangen efter den andra. Det är inte som i tennis eller handboll, där vi under några år såg svenska spelare regera, för att sen lämna ett stort tomtum efter sig. Nej, i hockeyvärlden blir det inga luckor. Våra killar äger, som min 9-åriga dotter skulle säga.

Tills vi ses igen... KRAMEN!

Inga kommentarer: