onsdag 19 september 2007

Syslöjd

Nu börjar dottern bli stor. Hon har börjat tredje klass och har för första gången fått slöjd på schemat. Höstterminen spenderar hon med nål och tråd i hand. Igår kom hon hem med sin första produkt. En söt filtgubbe. Den ska hon ge till sin nyfödda lillasyster (hos sin pappa!!). Därför ville jag föreviga denna kreativitet. Vad månne komma härnäst?
Jag minns inte att jag hade slöjd i tredje klass? Nog börjar jag bli till åren kommen, men inte kan jag väl ha glömt om det var så. Jag tror jag hade slöjd första gången i sexan eller sjuan.
Nåja, det är väl inte så noga. Nu väntar jag bara på att lilla damen ska bli så kunnig att hon fixar alla gardiner framöver =)

Tills vi ses igen... KRAMEN!

5 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Hur det var uppe i Kalmar vet ju inte jag, men här i nordöstra Skåne började man i alla fall med slöjd i tredje klass. Jag minns att jag broderade en liten tavla. Den föreställde ett troll som hette Fräkne-kalle!

Lena sa...

Har du Kalle kvar? Jag ska kolla m mamma om hon minns. Jag har iaf inga bevis kvar från ev tidig slöjd. KRAMEN!

Moster Mjölgumpa sa...

Jag vet inte riktigt om han finns kvar. Kan ligga i en låda på vinden.

Tre Gringos sa...

Vilken skön skapelse!

Lena sa...

Visst är det! Jag förevigade den för att dottern skulle ge bort den till sin nyfödda (2 veckor) lillasyster hos pappan. Jag är dock mäkta stolt över min lilla tjej. Hon gillar det här med syslöjd. Det gjorde inte jag. KRAMEN!