tisdag 18 september 2007

Sambons stora kärlek

Jag trodde i min enfald att jag var den enda i min stora kärleks liv. Tyvärr har jag under det gångna året fått inse att jag har konkurrenter om förstaplatsen.
Största hotet är denna skapelse. En Triumph Bonneville T100 -03. Han vårdar verkligen denna "dam" som en gudinna. Han blir lyrisk när han får chans att ta ut henne och köra en runda. Han glömmer tid och rum när han är ute och kör. Jag har inte en chans mot henne.

Nästa stora hot är Nimbusen. Min favorit i denna karusell. Hon är helt underbar. En 26a från 1971 med teak- och mahognyinredning. Jag kliver gärna åt sidan för henne, då hon skänker mig lika stor glädje som hon gör för Kärleken. Vi är goda vänner hon och jag.
Tyvärr har hösten gjort sitt intåg och det blir inga fler turer på sjön. Evelina ska nattas och få sova gott hela vintern.
Tills vi se igen... KRAMEN!

2 kommentarer:

Pappa Nicke i USA sa...

Nice...vilken snygging...motorcykeln alltsa ;-), hehehehe. Jag har tankt pa den senaste tiden att det skulle vara harligt med en bage, men det far vanta tills Björn är äldre och vi har mer pengar. Fina bilder, båten verkar ocksa fin, vi vill gärna åka en tur om vi kommer över nästa sommar!

Lena sa...

Vi ska nog se till at ni kommer ut i skärgården. Bara pallra er hit!!! KRAMEN!