söndag 16 september 2007

Suck... söndag kväll

Jaha, så har helgen sprungit förbi och vad har jag gjort...? Ingenting! Jag har faktiskt gjort absolut ingenting av värde.
Dottern skulle spelat match igår fm (fotboll), men den blev inställd och flyttad framåt några veckor. Mina favoritpojkar i Mjällby AIF spelar bortamatch denna gång, så jag hade inte heller det att hålla reda på. Det blev således att jag inte behövde passa någon tid alls detta veckoslut. Vilken konstig känsla!
Kärleken (sambon) har varit så himla produktiv. Han har tömt blomkrukor och rensat odlingsbädden. Han har tränat dottern i fotboll hemma på gräsmattan. Han har hjälpt sina föräldrar att tömma deras vind på gammalt skräp. Han har varit på soptippen. Han har hjälpt släktingar resa väggar i deras husbygge. Mm, mm....
Vad har jag gjort? Läst bloggar, lagt patienser, spelat Taipei, pratat i telefon...
Jo, jag har faktiskt lagat lite mat. Bra va?!
Kärleken säger att man får ta en sån helg då och då, men jag känner att jag måste rycka upp mig tills imorgon. Jag ska göra nytta igen. Hoppas jag...
Tills vi ses igen... KRAMEN!

3 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Det är väl jag som är boven i dramat angående telefonpratet!

Lena sa...

Ja, det kan du tro. Vem annars vill prata med mig? KRAMEN!

Pappa Nicke i USA sa...

hehehe, jag skulle gärna prata med dig, men det blir ju sån tids skillnad, samt jag får inte ett ord in ;-)