söndag 26 juli 2009

Och så till Nogersunds hamnfest

Med några "röe pölser" i magen var det dags för dagens nästa begivenhet.



Nu behövde vi inte ta bilen. Nej, det var bara att traska ner till hamnen i byn och träffa folk. Det är Nogersunds hamnfest anno 2009.


Lite full i skratt blev jag allt... När jag kom hem upptäckte jag att vi promenerat precis samma runda som förra året. En ny tradition??



Vi träffade inte riktigt samma personer som förra året, men annars var allt sig likt. Lika gemytligt och trevligt. Många härliga bybor, som man i vanliga fall bara hinner 'heja' på när man passerar varandra eller möts på en MAIF-match.
Jag träffade bl.a. en gammal klasskamrat som är uppvuxen i Nogersund. Det är alltid lika trevligt att få en pratstund. Hon ville inte vara med på bild, men en dag...







Än får jag inte vila. Om en stund ska jag iväg på nästa tillställning. Mer om det kommer i min andra blogg, Från åskådarplats, lite senare ikväll.
Tills vi ses igen... KRAMEN!

1 kommentar:

malin sa...

Vad mysigt!

Ni tyckas ha fullt upp med allt som händer! :)
Hoppas allt är bra.

Hur är det med er lilla Felix föresten?
Längesedan jag såg till honom :)