söndag 28 december 2008

Kluven

Nu har jag sett Körslaget. Jag missade ju det igår kväll pga jobbet. Jag är inte förvånad.

Bilden lånad från Wikipedia.

Jag känner alldeles för lite för Timo, som jag inte ens hade koll på vem han är, före fredagens program. Låten de framförde igår, däremot, är en favorit från 70-talet, fast då med min ungdomsidol Shaun Cassidy, som gjorde sin egen version där han sjöng om Jill istället för Bill.


Bilden lånad från Wikipedia.

Ska jag rösta efter låtarna, så hade jag nog inte kunnat välja överhuvudtaget. Alla låtarna igår betyder något för mig.
Ska jag välja efter hur artisterna påverkar mig, så står nog bara Robert pall. Jag har inga känslomässiga band till någon egentligen.
Städerna de representerar... Hm... Nej, ingen av dem är tillräckligt nära mig, för att göra någon skillnad.
Robert Wells är och förblir min favorit.
Tills vi ses igen... KRAMEN!




9 kommentarer:

Anonym sa...

Slötittade på gårdagens Körslag och kan inte säga om det var rätt eller fel kör och körledare som fick lämna tävlingen.

Men nog vore det underligt om inte Wells med all sin erfarenhet går långt!? :-)

Anonym sa...

Jag håller med dig..Wells är bäst och lilla Nanne gillar jag med och den där Hanna..ha ha..och för att inte tala om den där Lena..oj oj oj..

Unknown sa...

Jag följer inte körslaget, så jag kan inte uttala mig om saken. Däremot följer jag "På spåret" det tycker jag är roligt.
Kram

Anonym sa...

Såg i din pres att Dirty Dancing är en av favoritfilmerna - det är en av mina favvisar oxå!

Anonym sa...

Jag håller med dig. Wells är ju bäst, och konstigt vore det annars!
Fast Hannas Bollnäs ligger mig varm om hjärtat, där är jag född och där har jag bott :)

Anonym sa...

Åååååhhh blääääää! Wells är ju så äcklig! Heja Timo! Eller Hanna nu då? Eller Magnus? Usch, det vet i katten! Stjärnorna på slottet borde gå varje dag! Och Selma! Var är Morden i MidsommAr? Betty? Har jag missat något? Jobbar och kollar hemnet... Puss puss älskade från 08

Anonym sa...

Robert är min favvo oxså i Körslaget:-)
men visst fasiken var de bra sist.. alla. Ha de fint Mors Deka .. tycker jag har hört det där förr.. men då mors däga;-)
Kramkram

Anonym sa...

Jag hejar ju på Sundsvalls lag, såklart. Men om dom är bäst vet jag inte. Är ju lite patriotisk.

När jag såg din Mjällby skylt, så tänker jag på ett foto jag tog igår på en översnöd målbur. Det är ett tag till säsongen....

Vi får hoppas 2009 kommer med glada överaskningar!!!!

Ha ett glittrande härligt Nyår!

Anonym sa...

Hej! det var det jag visste att den killen sjöng den låten,kom bara inte ihåg hans namn.
Tack för hjälpen // Anna-Carin