tisdag 26 november 2013

Uppståndelse på Lister

Igår morse körde Kärleken Dottern till skolan precis som vanligt. Jag kröp ner under täcket och läste tidningar i datorn. Det var sovmorgon. Plötsligt ringde Kärleken och frågade om jag ville följa med till Torsö. Ett handelsfartyg hade gått på grund väldigt nära land. Jag nappade direkt och han svängde hemkom för att hämta mig.



Vi trodde det skulle vara mer folk på plats, men det var bara vi. Den stora uppståndelsen blommade upp senare på dagen. Då hade jag redan hunnit skicka in bilder till Kvällsposten/Expressen, som nappade på studs. De ringde upp och ville ha information, som Kärleken fick bistå med. På så vis hamnade båda han och jag i artikeln, fastän vi bara skulle titta lite på båten. Så kan det gå.

Tills vi ses igen… KRAMEN!

Inga kommentarer: